Als ondernemer de jeugd offline bereiken: lastig?Rein Vogel
10 juni 2016
De jeugd is de toekomst – en een belangrijke doelgroep dus. Juist voor ondernemers en bedrijven, want de jongere van vandaag is de consument van morgen. Maar: hoe bereik je de jeugd? Daarover lees je meer in dit artikel. De online wereld heeft veel in huis om een een-op-een relatie op te bouwen met deze jonge doelgroep. Maar alleen inzetten op online is wellicht te eenzijdig en benut niet de ware potentie van een campagne. Daarom bekijken we enkele middelen die het mogelijk maken om de jeugd, en dan met name de student, offline te bereiken. Dit kan zeker, maar je moet als ondernemer vaak wel goed zoeken in de complexe wereld die media heet. Hieronder volgen drie interessante media. SchoolboardsUit onderzoek van Clear Channel is naar voren gekomen dat de minst storende media onder de jongeren buitenreclame en schoolboards – zichtbaar in de aula, de kantine en de centrale hal van een school – zijn. Schoolboards zijn niet storend, omdat de uitingen door jongen worden gezien als informatief en interessant. De content moet wel naadloos aansluiten op de gedachten van de jongeren. Meerdere keren per dag ziet de scholier een schoolboard. Het gaat dan om ongeveer 76% van de doelgroep. Hier kan geen MTV of Enzo Knol tegenop! Klik hier voor meer informatie over schoolboards. Landelijke radio en tvDriekwart van de jongens en meisjes ouder dan 13 jaar kijken dagelijks televisie. Zo’n 70% van deze doelgroep luistert elke dag naar de radio. Je kunt dus ook kiezen voor zowel tv als radio. Bedenk dat in videocommercials een duidelijk verhaal van belang is, met een herkenbare en realistische setting. Langere commercials zorgen voor beter begrip, en: hoe minder boodschappen in één commercial, hoe beter. Met de toevoeging van radio aan je tv-campagne kun je nog eens 39% extra groeien in de overdracht van jouw boodschap. Klik hier voor meer informatie over landelijke radio en tv. ToiletreclameHoe digitaal de jeugdige wereld ook is, ze gaan allemaal naar school, bioscoop maar ook naar de kroeg. Vriendinnen spreken nog altijd af om bij te kletsen, studenten zijn nog steeds lid van studentenverenigingen. Jongeren leven - hoe onbereikbaar ze ook lijken - gewoon in de gewone offline wereld en in die echte wereld vinden wij de plekken waar wij hen bereiken. Denk hierbij aan toiletreclame in horecagelegenheden. Het voordeel hiervan is: je kunt verschillende boodschappen afstemmen op mannen en vrouwen. Uniek dus! En hoe ludieker de boodschap, hoe langer je hun aandacht hebt. Deze toiletreclame kan zowel landelijk als regionaal worden ingezet. Benieuwd? Klik hier voor meer informatie over toiletreclame. Rein VogelRein is media-specialist bij MediaBookers en heeft ruim vijftien jaar ervaring in de mediawereld. Van buitenreclame tot printmedia. En is onder meer één van de grondleggers van programmatic buying – het veilingprincipe van online media – in Nederland. Dagelijks helpt hij ondernemers en bedrijven bij het optimaal inzetten van alle media-middelen om zo hun doelstellingen te bereiken. |
agendaData ophalen ...
Nieuws |