Bedrijf gestart? Werk aan je online zichtbaarheid!Mieke van der Sande
11 maart 2019
Ben je net gestart met je nieuwe bedrijf? Dan wil je dat je bedrijf online zichtbaar wordt. Wat bedoelen we eigenlijk met ‘online zichtbaarheid’? Hiermee bedoelen we je online vindbaarheid en het online profileren van jouw bedrijf. We leggen je graag uit waarom het zo belangrijk is om online vindbaar te zijn en jezelf te profileren op het internet. Stel, je hebt een winkelpand en webshop en je verkoopt zonnebrillen. Je winkel is gevestigd in Eindhoven en daarom wil je online gevonden worden op: ‘zonnebril kopen Eindhoven’. Als iemand op deze focus zoekwoorden in Google zoekt, wil jij natuurlijk online zichtbaar zijn bij deze zoekopdracht. Ben jij pas zichtbaar op pagina 5 in Google of ben je helemaal niet online vindbaar? Dan is er werk aan de winkel! Je website moet niet enkel vindbaar zijn in Google, maar je bedrijf moet ook te vinden zijn op social media. Ben je concurrenten voor en zorg dat niemand om jouw zonnebrillen heen kan! Hieronder geven we je tips voor meer zichtbaarheid: 1. E-mailmarketingE-mailmarketing is erg waardevol. Mailchimp is bijvoorbeeld een programma wat je kunt gebruiken voor het verzenden van je nieuwsbrief. Start met een wekelijkse nieuwsbrief met daarin de nieuwste zonnebrillen monturen en je nieuwste blog. Dit zorgt voor meer traffic naar je website en (niet geheel onbelangrijk) aankopen op je website. 2. Waar staan je focus zoekwoorden?De zoekwoorden waar je op gevonden wilt worden, moeten verwerkt worden op je website. Dit doe je door de focus zoekwoorden te verwerken in je title, meta description, H1, H2 en in de content. Zo is het duidelijk voor Google, maar ook voor de bezoeker. 3. Heb je een blogpagina?‘Een blogpagina, waar is dat voor nodig?’ Nou, bloggen is key om je expertise te laten zien over hetgeen wat je verkoopt of aanbiedt. Informeer bezoekers met interessante content, zodat je traffic genereert naar je website. Weet je niet waar je over moet bloggen? Maak dan een contentkalender om in te haken op de feestdagen. Je kunt ook een checklist maken of vragen/problemen beantwoorden van bezoekers. Is er momenteel een onderwerp wat actueel is in jouw branche? Haak hier dan zeker op in. Je kunt hiervoor gebruik maken van Google Trends. Heb je je website al gekoppeld aan Google Search Console? Deze tool laat je zien waar mensen op hebben gezocht in Google. Deze termen kun je gebruiken in een blog om antwoord te geven op de zoekterm van de gebruiker. 4. Maak gebruik van social mediaWellicht heb je al een social media account en plaats je zo nu en dan een bericht. Dat is een goede start, maar je kunt er meer uithalen wanneer je regelmatig een post plaatst. Maak optimaal gebruik van je social media kanalen om je online zichtbaarheid te vergroten. Wil dat zeggen dat je actief moet worden op Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, Pinterest, Snapchat en Youtube? Nee, kijk waar jouw doelgroep zich bevindt en wordt actief op dat social media kanaal. Heb je een jonge doelgroep? Dan is Instagram erg waardevol. Bevindt jouw doelgroep zich op Facebook? Start dan een zakelijk Facebook account. Op deze social accounts kun jij je expertise delen. Deel handige tips, nieuwtjes en updates rondom jouw bedrijf. Heb je een nieuwe medewerker aangenomen? Is je bedrijf genomineerd voor een belangrijke prijs? Zijn er nieuwe monturen geleverd voor de zomer van 2019? Deel het! Je kunt er ook voor kiezen om Facebook en Instagram advertising in te zetten om de juiste doelgroep te treffen. Zorg voor interactie door te reageren op de reacties die bezoekers plaatsen en creëer authentieke content. Wil jij aan de slag met deze vier tips om je online zichtbaarheid te vergroten, maar weet je niet waar je moet beginnen? Schakel dan de hulp in van een online marketing bureau, zij adviseren je graag! Mieke van der SandeMieke van der Sande is SEO Specialist bij online marketing bureau 'Online Klik' in Eindhoven. Wil je als bedrijf je online zichtbaarheid vergroten? Dan ben je aan het goede adres bij Mieke en haar collega's van Online Klik. Zij helpen je graag op het gebied van SEO, Google Ads en Facebook Advertising. Schrijven zit in Mieke haar bloed, ze is naast haar werk als SEO Specialist dagelijks actief voor haar eigen blog. |
Nieuws |