Naast dat klantenservice erg belangrijk is moet het de ontwikkeling van je bedrijf ook niet in de weg staan. Een telefoongesprek met een klant duurt al snel 15 minuten en je wordt ook nog eens uit je concentratie gehaald waardoor je een stuk minder productief werkt.
Uit onderzoek van de Ipsos BereikbaarheidsBarometer blijkt dat de consument verwacht dat ze binnen 15 seconden een persoon aan de telefoon hebben. Als zzp'er is het vaak erg lastig om aan deze verwachtingen te voldoen.
Werken aan de uitstraling van je bedrijf
Veel ondernemers gebruiken op hun website en visitekaartjes alleen maar een 06 nummer. Hierdoor kom je al snel klein en onprofessioneel over en zijn potentiële klanten minder snel geneigd om te bellen. Zonde om om deze reden klanten mis te lopen. Gebruik daarom altijd een vast nummer op je website. Dit komt je uitstraling ten goede. Ben je landelijk actief? Neem dan een 085 nummer. Dit is het kleine broertje van een 088 nummer. 088 nummers neem je af per 100 stuks, 085 nummers kun je al vanaf één nummer afnemen en hebben een landelijke uitstraling. Ben je regionaal aan het ondernemen? Neem dan een regionaal nummer.
Veel onderweg als ondernemer?
Ben je als ondernemer veel onderweg, maar wil je wel bereikbaar blijven? Dan zou je een vast op mobiel oplossing kunnen overwegen. Een VoIP App bied je de mogelijkheid om via het internet te bellen. Hiermee kun je bellen en gebeld worden op een vast nummer op je mobiele telefoon. Op deze manier kun je eenvoudig onderscheid maken tussen zakelijke en privé oproepen. Klanten hoeven je niet langer te storen op je mobiele nummer. Het grote voordeel van een VoIP app is dat je je gesprekken niet meer doorschakelt. Hierdoor heb je niet langer meer je maandelijkse hoge doorschakelkosten die je misschien gewent bent.
Telefoonservice
Wil je echt niet meer telefonisch gestoord worden tijdens je werk? Dan kun je altijd nog overwegen om een telefoonservice in te schakelen. Zij zullen jou telefoontjes afhandelen en laten waar nodig een terugbel verzoek voor je achter. Verdiep je van te voren goed in de contactorganisatie die goed bij je past, zodat ze jou gewenste manier telefoontjes kunnen afhandelen.