Bestaande pagina’s hoger laten ranken in Google: let hieropWil je goed scoren in Google? Focus dan niet alleen op nieuwe content. Optimaliseren van bestaande content is een kans die vaak over het hoofd wordt gezien door website-beheerders. Zorg er ook voor dat de huidige content eens wordt geüpdatet. Dit kan je website helpen om hoger te ranken en meer verkeer te genereren. Hier zijn enkele tips voor het verbeteren van de zoekmachineoptimalisatie (SEO) van bestaande content: #1 Gebruik zoekwoorden in de titel en meta-beschrijvingVoeg zoekwoorden toe aan de titel van de pagina en de meta-beschrijving. Dit helpt Google om te begrijpen waar je pagina over gaat en kan de zoekresultaten verbeteren. Heb je moeite met het bepalen van de juiste zoekwoorden? Een SEO specialist weet exact welke zoekwoorden je het beste kunt targetten. Gebruik ook zoekwoorden in de URL van de pagina, zoals www.voorbeeld.nl/zoekwoord #2 Maak gebruik van interne en externe linksLink vanuit je bestaande pagina’s naar andere relevante pagina’s op je website. Dit helpt bij het verbeteren van de gebruikerservaring en het versterken van de autoriteit van je website. Voeg ook externe links toe naar relevante bronnen, dit kan de autoriteit van je website versterken en je kan gebruik maken van “dofollow” link. #3 Gebruik header tagsGebruik header tags (H1, H2,) om de structuur van de pagina te verbeteren. Hierbij help je de lezer én Google bij het scannen van de inhoud. Zorg ervoor dat zoekwoorden in de header tags zijn opgenomen, dit kan de zoekresultaten verbeteren. Maar, zorg er wel voor dat dit niet te spammerig wordt. Google houdt niet van spammen. #4 Optimaliseer afbeeldingenGebruik zoekwoorden in de bestandsnamen van afbeeldingen en in de alt-tekst. Dit helpt Google om te begrijpen wat er in de afbeelding staat en kan de zoekresultaten verbeteren. Verklein de grootte van de afbeeldingen, zodat de pagina sneller laadt. # 5 Update en optimaliseer de inhoudDe laatste jaren is Google er steeds meer op gebrand dat de kwaliteit van content goed moet zijn. Dit wordt onder andere duidelijk door de E-A-T updates (Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness). Het uitgangspunt hier is: schrijf voor de bezoeker én schrijf uniek. Daarom is het goed om bestaande content ook te updaten. Neem daarbij deze extra tips mee:
Houd er rekening mee dat zoekmachineoptimalisatie een continue proces is en dat het tijd kan kosten om resultaten te zien. Wil je meer weten over de E-A-T updates of over scoren in Google door zoekmachine optimalisatie? Kies voor SEO uitbesteden. Search Signals heeft jarenlange ervaring en tilt jouw website niveaus omhoog. |
Nieuws |