Dit is precies waarom de attentiewaarde van je zakelijke kerstkaarten stijgt. Zo ontstaat het perfecte moment om een opvallende boodschap op de mat van je klant te bezorgen.
Zakelijke kerstkaarten
Hoe fijn is het om te weten dat er iemand aan je denkt? Dat geldt voor jouw klanten ook. Wist je dat 91% van de ontvangers liever een fysieke kerstkaart ontvangt? Kerst is de uitgelezen mogelijkheid om je klanten te laten zien dat je ze niet vergeten bent. Daarnaast wankelen sommige contacten nog wel eens. Zakelijke kerstkaarten zijn een perfect middel om je klanten te laten weten dat je er nog bent.
De kerstkaart is nog altijd de populairste manier van de kerstgroet overbrengen. Maar met de komst van digitale kaarten, WhatsApp en social media hobbelt de populariteit van de fysieke zakelijke kerstkaarten achteruit. Leg er een op de deurmat van je klanten en steek met kop en schouders boven de digitale kerstkaart van je concurrentie uit.
Hoe ziet de perfecte zakelijke kerstkaart eruit?
Het is zaak dat je pakkende zakelijke kerstkaarten op de mat laat vallen. De uit theezakjes geknipte 3d kerstkaarten leveren hoogstwaarschijnlijk niet je gewenste resultaat op. Wat voor een kerstkaarten dan wel?
Val op
Je kan je kerstkaart zo opvallend maken als je zelf wil, afhankelijk van je budget. Een makkelijke manier om iets moois en opvallends te creëren is het kiezen van het juiste materiaal. Kerst staat gelijk aan glitters, warmte en overdaad. Laat dit terugkomen in je kaart, ga voor een metallic kerstkaart in een metallic envelop. De metallic kerstkaart is letterlijk schitterend en zelfs beschikbaar in goud.
Houd je niet van glitters? Laat dan zakelijke kerstkaarten bedrukken met een afbeelding die tot leven komt. Doe het met sulfaatkarton. Sulfaatkarton is een gestreken kartonsoort met een glanzende buitenkant. Je bedrukking knalt van de deurmat af. De binnenzijde van deze kerstkaart is mat. Makkelijk te beschrijven dus de ideale plek voor je persoonlijke boodschap.
Trends
Ook de kerstkaart is dit jaar weer aan trends onderhevig. 2016 was het jaar van de klapkaarten met lila en paarstinten. Dit jaar wordt het veel lichtblauw, houtprints en kaarten van kraftpapier. Speel in op deze trends en niemand kan je kaart nog ongeopend laten.
De direct mailing
Wil jij je klanten écht bedanken voor het afgelopen jaar? Ga dan voor een kerstkaart met een lekker of leuk cadeautje. Denk bijvoorbeeld aan een kleine goodie, een kortingsactie of zelfs een uitnodiging voor je nieuwjaarsborrel. Kerst is hiertoe de perfecte mogelijkheid. Wanneer je alles combineert in één moment komt je actie overweldigend over, heeft hij een hogere attentiewaarde en bespaar je ook nog eens op druk- en verzendkosten.